Jižní Čechy, Vysočinu, Jižní Moravu a Brno spojovala přímá autobusová linka téměř 50. let. Protínala místa, která mohou ledacos povyprávět. Málem zanikla. Rozhodli jsme se udělat maximum pro její znovuobnovení.  

Odjezdová nástupiště

Dačice, autobusové nádraží - 1
Jemnice, autobusové nádraží - 1
Moravské Budějovice, autobusové nádraží - 5
Jaroměřice nad Rokytnou, autobusové nádraží - 5
Hrotovice, autobusové nádraží - směr Brno 5 / směr Dačice 1
Dukovany, EDU - směr Brno 21 / směr Dačice 17
Ivančice, náměstí - 1
Brno, ÚAN Zvonařka - 48

CENÍK

Dačice - Brno

Studenti do 26, mládež 6 - 18, Senioři 65+

171,- / 134 Kč*

42 / 33 Kč* 

Dačice - Moravské Budějovice

Studenti do 26, mládež 6 - 18, Senioři 65+

62,- / 49 Kč*

15 / 12 Kč* 

Jemnice - Moravské Budějovice

Studenti do 26, mládež 6 - 18, Senioři 65+

43,- / 34 Kč*

10 / 8 Kč* 

Jaroměřice n. Rok. - Brno

Studenti do 26, mládež 6 - 18, Senioři 65+

114,- / 91 Kč*

28 / 22 Kč* 

Zavazadlo

První zavazadlo máte zdarma. Za každé další platíte.

20 Kč / ks

Jemnice - Brno

Studenti do 26, mládež 6 - 18, Senioři 65+

152,- / 121 Kč*

38 / 30 Kč* 

Moravské Budějovice - Brno

Studenti do 26, mládež 6 - 18, Senioři 65+

133- / 106 Kč*

33 / 26 Kč* 

Ivančice - Brno

Studenti do 26, mládež 6 - 18, Senioři 65+

52,- / 41 Kč*

13 / 10 Kč*

Ivančice - Moravské Budějovice

Studenti do 26, mládež 6 - 18, Senioři 65+

86,- / 69 Kč*

21 / 17 Kč*

KOLO

Přepravu je nutné domluvit nejpozději 24 hodin před odjezdem. 

50 Kč / ks

* ceny jsou platné při nákupu jízdenky v eshopu www.unitedbuses.cz. Cena za lomítkem je po započtení CASHBACKu 20% za váš EkoLogický přístup k cestování a přepravě. Ceny platí jen pro jízdenky zakoupenené online v předprodejích, nebo v předprodejních kancelářích. Ceny jízdenek zakoupených u řidiče se mohou lišit.  

Cesta obnovy důležitého spojení regionů

Dačice - Moravské Budějovice - Jaroměřice nad Rokytnou - Brno

První autobus vyrazil z rodiště kostkového cukru do centra Moravy před 50 lety. Z Dačic, přes čajem provoněné Jemnice, kolem zámku Moravské Budějovice, po zámeckém nádvoří v Jaroměřicích nad Rokytnou, s výhledem na dech beroucí dílo člověka - jadernou elektrárnu Dukovany, se zastávkou "U nás v Ivančicích" - jak by poznamenal Vladimír Menšík (*9. října 1929 - 29. května 1988) rodák a nezapomenutelný komik a bavič - přes Rosice po staré brněnské k nemocnici v Bohunicích jste dojeli až ústřední autobusové nádraží v Brně. Autobusová linka se stala pro region jihozápadně od Brna důležitou tepnou.

Existence této přímé linky byla i připomínkou doby kdy město Dačice bylo ještě součástí Moravy. Pod správu Jihočeského kraje se město dostalo roce 1960 - spolu se zaváděním okresů a nových hranic krajů. Linku provozoval podnik ČSAD n.p., po privatizaci v 90. letech 20. století pak jejich nástupnické společnosti. V posledních 5 letech pak na lince jezdili již jen jeden dopravce s nabídkou 3 - 4 párů spojů denně. Část spojů bylo i dotováno krajem Vysočina. V polovině prosince oznámil dopravce z Třebíče, že s provozem této končí. Od 15. prosince 2019 tím přerušil jediné přímé spojení protínající region s více než 30 000 obyvateli. Občané si hlasitě stěžovali, starostové žádali pomoc od kraje, sepisovala se petice za obnovu linky i zařazení do linek financovaných z krajského rozpočtu. Nic autobusy už v roce 2019 na tuto trasu nevrátilo. 

Leden 2020 a únor 2020

V první polovině ledna jsme oslovili starosty měst a obcí po trase zrušené linky s nabídkou obnovit zaniklou autobusovou linku. Zpráva se regionem rozšířila jako blesk, a to i díky aktivitě některých radních, kteří kontaktovali dotčené starosty osobně. Velkou iniciativu prokázal radní za Moravské Budějovice, pan Janderka jež naplánoval i první společné setkání v polovině února. A jak to vypadá? Panuje shoda - linka je potřeba, lidé si stěžují, zhoršila se dostupnost do Brna kam se dojíždí k lékaři, za prací i do školy. Autobus by měl jezdi alespoň jednou denně do Brna a jednou denně zpět. Zástupci obcí poptají i další dopravce z poptávkou na zajištění takové linky. Další schůzka je plánována na konec března.

Březen 2020

Společnost UNITED BUSES s.r.o. podává žádost o udělení licence k provozování komerční linky České Budějovice - Dačice - Moravské Budějovice - Brno s předpokládaným zahájením provozu v polovině června.

16. března zahajujeme provoz naší expresní a rychlíkové linky České Budějovice - Brno. O dva dny později zastavuje provoz na této lince konkurence a tak se až do poloviny června stanou naše spoje pro mnohé jediným přímým spojením "se světem".

Duben 2020

Klíče, peněženku, mobil, ....roušku jsem zapomněl. Na co jsme ale nezapomněli byla práce na obnovení linky do Brna. A stačit na to musel home office. Jako první oznamujeme obnovení autobusového spojení Dačice - Brno v květnu. Obě města spojí jeden pár spojů každý den. Jízda zabere 2h 10 minut, o 30 méně než původní trasa přes Moravské Budějovice.

Květen 2020

4. května výrazně posilujeme expresní a rychlíkové spoje z Budějc do Brna přes Telč. Život kolem nás se pomalu vrací k normálu. Obnovujeme jednání se zástupci obcí, zasíláme návrh jízdního řádu, propočet nákladů i předpokládaných tržeb a případné ztráty. A protože času bylo skutečně mnoho, představujeme i zamýšlenou podobu jízdního řádu.

Červen 2020

O krok blíže k obnovení provozu. Na začátku měsíce nám KÚ Jihočeského kraje udělil licenci k provozování komerční autobusové linky v rase Dačice - Moravské Budějovice - Brno. Nedaří se uspořádat společnou schůzku. Jednáme tak co se obnovy linky "na vlastní pěst".

Červenec 2020

Vyjedeme i bez dotací, na komerční riziko. Nevzdali jsme tím snahu domluvit se s obcemi na společném modelu financování této linky. Nejprve zkusíme udělat vše proto, aby se do našich autobusů vrátili cestující, kteří zklamaně přešli na jiné formy dopravy. Teprve poté, nebude-li to stačit budeme s obcemi a městy po trase hledat ten správný model spolufinancování. Startujeme 17. 8. 2020

Srpen 2020

Společnost TOURBUS, provozovatel brněnského centrálního nádraží a náš konkurent na trase z Budějc do Brna, nás vyhání z autobusového nádraží na Zvonařce. Start nové přímé linky tím ale neohrožuje. Zažádali jsme úřady o možnost jezdit tzv. ke Grandu a jednání společnosti provozující nádraží napadli u soudu. Zatím věříme, že správce nádraží dostane tzv. rozum a uvědomí si, že nemůže diktovat kdo na nádraží smí a kdo ne. Že vám to něco připomíná? Ano, podobná kauza se před lety stala například v Liberci, nebo v Plzni a vždy za ní stáli neochotné dopravní firmy jež vydírali takto jak postižené dopravce, tak samotné cestující. A naštěstí vždy prohrály. Tedy, my jsme v klidu a brněnský provozovatel už by měl střádat peníze na pokuty. Co je ale důležitější, pro cestující veřejnost, je oficiální oznámení o termínu, kdy obnovená linka v této historické trase vyjede. První spoj v pondělí 17. 8. 2020. Těšíte se?

17. srpna 2020 4:55

Vyjeli jsme a důležité spojení regionů s Brnem je tak dnes oficiálně obnoveno. Trvalo to 8 měsíců od napsání do přistavení na první zastávku. Pár dní nám bude trvat, než si vše sedne na výbornou i v provozu. Věříme ale, že pro to budete mít v prvních dnech pochopení.

Říjen 2020

Na základě přání našich cestujících jsme k 1. 10. 2020 upravili jízdní řád této linky. Vedle částečné úpravy jízdních dob na všech spojích došlo k posunu času odjezdu v pracovních dnech z Brna tak, aby spoj vyhovoval širší skupině obyvatel. 

MÉDIA